Rijasetova dopunjena rezolucija o tumačenju islama u BiH

  • Published in

Sarajevo, 8. novembar 2006. (MINA) - Na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu danas je održana Konferencija za novinare u povodu jucerašnje sjednice Rijaseta, na kojoj je,  uz ostalo, Rijaset IZ-e razmatrao i neke pojave tumacenja islama i u vezi s tim dopunio svoju rezeluciju od 27. marta 2006. god.


Rezoluciju, je predstavio generalni sekretar Rijaseta Muhamed Salkic, nakon cega je na pitanja novinara odgovarao reisu-l-ulema dr. Mustafa Ceric.  Na Konferenciji za novinare su bili prisutni i zamjenik reisu-l-uleme hafiz Ismet ef. Spahic i predsjednik Glavnog  odbora Udruženja ilmijje IZ u BiH i šef Kabineta reisu-l-uleme Muharem Hasanbegovic. MINA u cjelosti prenosi dopunjenu Rezoluciju Rijaseta o  tumacenja islama:  

 
R E Z O L U C I J A 
(ADDENDA)
RIJASETA ISLAMSKE ZAJEDNICE 
O TUMAČENJU ISLAMA 

   Neka je hvala Allahu, dž.š., Koji daje da svijet bude ispunjen svakim dobrom, Koji nas je na to uputio, jer da nas Allah nije tome naputio, ne bismo bili upuceni. Neka je najiskreniji salavat i selam na onog kojeg je Allah, dž.š., poslao kao milost svjetovima, i kao dokaz ljudima, uzoriti naš ucitelj - Muhammed, istinoljubivi i pouzdani. I neka je salavat i selam na njegovu casnu obitelj, njegove casne i povjerljive ashabe; i neka je salavat i selam na sve koji su ih slijedili do Dana dužnoga.   

I


   Allahovom milošcu dobri Bošnjani su primili islam u petnaestom stoljecu po Miladu i od tada do danas njihovi potomci vjerno cuvaju i hrabro nose taj emanet. U 2013. god. bit ce tacno petstotina i pedeset godina otkako su se dobri Bošnjani upoznali sa šehadetom - Nema boga osim Allaha i Muhammed je Allahov poslanik.

   Onoliko koliko su bili vezani za osmansku carevinu, toliko su bosanski muslimani ostali vjerni Islamskoj zajednici nakon što su ostavljeni da sami cuvaju vjeru i njeguju kulturu u kojoj je prepoznatljivo nacelo univerzlane vjere u Jednog Boga i u kojoj je prisutna svijest o ummetu.  Muslimani su, dakle, univerzalni ummet zato što je islam univerzalna vjera utemeljana na dva osnovna principa:    Prvo, Allah, dž.š., je prvi i zadnji za sve što postoji. Samo je Bog, koji nije rodio i nije roden, i kojem ništa i niko nije ravan, vrijedan poštovanja i obožavanja. Samo je On sudija. Svi se na kraju Bogu, dž.š., vracamo.

   Drugo, islam se temelji na univerzalnom moralnom imperativu: "pozivaj na dobro i odvracaj od zla." A to znaci: vjeruj iskreno; govori istinito; radi pošteno; i ponašaj se moralno. Nemoj vjerovati lažno; nemoj govoriti neistinito; nemoj raditi nepošteno; i nemoj živjeti nemoralno.

   Tokom duge i burne povijesti ummet je bio izložen velikim potresima zbog napada izvana, ali i zbog slabosti iznutra. Ne zanemarujuci silu vanjskih napada, danas je mnogo opasnija "sila" koja ummet potresa iznutra. Ta sila je opasna zato što bezocno kida korijene na kojima raste i razvija se univerzalni ummet. Nema drugog puta da se ta sila zaustavi, vec da se ummet sjeti ove hazreti Omerove mudrosti: - Bili smo niko i ništa, pa nas je Allah islamom uzdigao. I zato kad god smo tražili uzdignuce mimo islama,  Allah bi nas vartio tamo gdje smo bili - niko i ništa (Rivajet: Ibn Ebi Šubejbe).

   Tome treba dodati i zapažanje Enes ibn Malika, koji je rekao: - Nema napretka za ummet osim da shvati da ono što je bilo dobro na pocetku, dobro je i na kraju, a to su Allahova knjiga i Alejhisselamov sunnet. To znaci da za nas nema drugog puta, vec da se svi držimo za jedno - Allahovo uže - da se ne udaljavamo jedni od drugih, da se ne razjedinjujemo, da se ne razbijamo... (Kur´an, Al Imran:103)
 

II


   Opet, Allahovom milošcu bosanski muslimani su prihvatili instituciju islama u devetnaestom stoljecu i na taj nacin sacuvali univerzalnu vjeru u Jednog Bog i ostali vjerni principu univerzalnog ummeta. Zato je Islamska zajednica dar Božji kojeg se ne smije nijekati, niti ga se smije obešcašcivati. Ko to ne razumije, ne može suditi o bosanskim muslimanima; ko to ne poštuje, nema pravo nicem bosanske muslimane uciti - ni vjeri koju oni znaju, ni vjernosti ummetu koju oni cvrsto drže.

   Imajuci sve to na umu, Rijaset IZ-e u BiH potvrduje svoju Rezoluciju o tumacenju islama donesenoj na šesnaestoj redovnoj sjednici od 27. safer, 1427/27. mart, 2006. u kojoj se kaže:

 
   1. Rijaset IZ-e je vec duže vrijeme suocen sa pojavom neprimjerenog tumacenja islama od nekih pojedinaca i grupa koje uznemiravaju muslimane i od postojeceg dobra koje se ogleda u jedinstvu kelime-i tevhida i tevhid-i kelime potice se fitneluk koji vodi razdoru i raskolu medu muslimanima.
 

   2. Rijaset IZ-e je odlucan u namjeri da zaštiti orginalnost vjekovne tradicije IZ-e u BiH koja se pokazala životnom u svim prilikama kroz koje su prolazili bosanskih muslimani zadnjih stoljeca, posebno u kriznim trenucima za njihov opstanak kakva je bila zadnja agresija na našu zemlju i naš narod. Stoga, Rijaset IZ-e poziva imame, hatibe i muallime da u svom radu u džamiji, mektebu, školi i na bilo kojem drugom javnom mjestu budu dosljednji u tumacenju institucionalnog ucenja islama na temeljima Kur´ana, Sunneta i našeg bosansko-hercegovackog iskustva.
 

   3. Rijaset IZ-e poziva sva udruženja i sve organizacije sa islamkim predznakom u BiH da predstave Rijasetu IZ-e svoje programe rada koji imaju veze sa islamom i muslimanima kako bi se ti programi uskladili sa opcim nacelima rada i djelovanja i time pomoglo da slika o islamu i muslimanima bude adekvatna i da se zna ko je za što odgovoran.


   4. Rijaset IZ-e vjeruje da u Bosni i Hercegovini nema tako ekstremnih pojedinaca ni ekstremnih grupa koje mogu narušiti jedinstvo muslimana koje se ocituje kroz duhovni okvir IZ-a u BiH. Pa ipak, Rijaset IZ-e je svjestan da neki dogadaju u svijetu oko muslimana imaju odraza i na stanje duha kod bosanskih muslimana.

   5. Rijaset IZ-e osuduje svaku vrstu klevete i etiketiranja bilo koga u IZ-i, posebno na osnovu mezhebske ili ideološke predrasude. IZ-a je jedinstvena u svom doktrinarnom i institucionalnom ucenju islama i odbija bilo kakve podjele po mezhebima. Rijaset IZ-e poziva muslimane Bosne i Hercegovine, Sandžaka, Hrvatske, Slovenije i bošnjacke dijaspore da ne nasijedaju krivim i zlonamjernim informacijama, vec da imaju povjerenje u organe i institucije IZ-e.

III


   Zapažajuci i nakon Rezolucije Rijaseta IZ-e neprimjerenu agresivnost pojedinaca i grupa u tumacenju islama, posebno u Sandžaku gdje je došlo i do fizickog obracuna medu muslimanima;

   Slušajuci neumjesne ocjene o Islamkoj zajednici od ljudi koji nemaju puno životno iskustvo islama u Bosni i Hercegovini;

   Osjecajuci opasnost od sracunate podjele i razdora medu bosanskim muslimanima, Rijaset IZ-e u BiH na svojoj redovnoj dvadesetoj sjednici održanoj u utorak 16. ševvala, 1427/ 7. novembra, 2006.   godine donosi:

A D D E N D U 
na Rezoluciju Rijaseta IZ-e od od 27. safera, 1427/27. marta, 2006.
 

1. Rijaset IZ-e daje punu podršku Mešihatu IZ-e u Sandžaku u provodenju Rezolucije Rijaseta o tumacenju islama, te poziva imame, hatibe, muallime i muderrise u Sandžaku da budu savjesni i odgovorni u cuvanju i njegovanju vjerske i kulturne tradicije muslimana.

2. Rijaset IZ-e ocekuje od države Bosne i Hercegovine da poštuje ljudska prava svih svojih državljana bez obzira na vjeru, naciju i porijeklo. 

3. Nije moralno vršiti diskriminaciju prema ljudima koji su nam pomagali, ali, isto tako, nije šerijatski opravdano stalno prigovarati za dobro koje se ucini, jer Uzvišeni Allah u Kur´anu Casnom kaže: "Lijepa rijec i oprost su bolji od dobrocinstva kojeg prati vrijedanje... (Kur´an, 2:263).  

4. Rijaset IZ-e osuduje izjave u kojima  se omalovažava IZ-a u BiH i vrijeda bosanska ulema. To nije samo protivno duhu islamskog morala, vec je i protiv mira i sigurnosti bosanskih muslimana. Islamska zajednica u BiH nema namjeru dokazivati svoju pravovjernost nikome osim Bogu dž.š., a ponajmanje onima koji su gluhi da cuju i slijepi da vide da je IZ-a i njezina ulema simbol casti i ponosa ummeta. 

5. Rijaset IZ-e nalaže imamima, hatibima, muallimima, muderrisima i profesorima u IZ-i da se na vrijeme i pravilno informiraju o stavovima Rijaseta IZ-e o bitnim pitanjima za duhovno jedinstvo muslimana, te da te stavove dosljedno provode u praksi. Rijaset IZ-e još jednom ponavlja da oni koji na bilo koji nacin unose nemir u džamije pod izgovorom provodenja "prave vjere" nisu dobronamjerni ljudi. Sve džamije su vlasništvo IZ-e i niko ne može ništa  raditi u džamiji bez znanja i nadzora imama džamije.

6. Rijaset IZ-e je isuviše uložio napora u ocuvanju casti i ugleda bosanskih muslimana u najtežim vremenima da bi dozvolio da to sada neko narušava zbog nagovora ljudi koji nemaju ni znanja, ni osjecanja za sudbinu islama i muslimana u našoj zemlji. 

7.  Ovih dana se u cijeloj Europi vode intenzivne rasprave o važnosti institucionalnog  ucenja islama u cemu Bosna i Hercegovina može biti dobar primjer. Rijaset IZ-e je spreman ponuditi stoljetno iskustvo institucionalnog ucenja islama i na taj nacin pridonijeti boljem razumijevanju medu vjerama i kulturama u Europi. Poštujuci slobodu mišljenja i izražavanja i cijeneci kritiku koja potice napredak IZ-e, Rijaset IZ-e poziva sve medije, intelektualce i druge meritorne pojedince u društvu da pomognu IZ-i na tom putu. 

8. Ovu Rezoluciju ce citati hatibi na džumi-namazu u svim džamijama, dok ce muderrisi Rezoluciju objasniti ucenicima i studentima u svim medresama i na svim fakultetima IZ-e, te strogo se pridržavati njezinog slova i duha kao oficijelnog  stava Rijaseta IZ-e u BiH. 

9. Allahu Svemoguci, osnaži nas na putu pozivanja na dobro i odrvracanja od zla! Amin! 

Sarajevo, 17. 10. 1427/08. 11. 2006

Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić